Informații de finanțare
(EUR)
Total Angajamente Actuale:
621 052
EUR
Total Actual Disbursements:
341 242
EUR
Delivery rate:
54,95 %
Additional info
Activitate creată de:
Deutsche
Welle
Activitate creată la:
13/02/2024
Activitate actualizată ultima dată de:
Deutsche
Welle
Activity updated on:
11/04/2024
Created in workspace:
Data entry WS -
Team
Computation:
Yes
Identificare
Denumirea proiectului:
TRIMEDIA – Jurnalism de încredere, media de impact, comunități implicate
AMP ID:
872111743900
Status:
În desfășurare
Objectives:
Obiectivul general este de a contribui la crearea unui ecosistem informațional sigur, cu o mass-media puternică în calitate de monitor al schimbărilor democratice, construind astfel o societate democratică rezilientă în Republica Moldova.
Obiectivul specific al acțiunii este de a consolida instituțiile mass-media și consumatorii de media pentru a produce și a accesa informații de calitate demne de încredere și, prin urmare, de a consolida rezistența comunităților la dezinformare.
Descrierea proiectului:
Fluxul galopant al dezinformării reprezintă o provocare-cheie pentru Moldova, manipulând opinia publică, erodând încrederea și subminând progresul democratic fragil al țării. În fața multiplelor crize cauzate de invazia rusă în Ucraina, nevoia de informații demne de încredere a devenit și mai pronunțată, în special în comunitățile direct afectate de aceste evenimente. Pentru a contribui la obiectivul general (OG) al unei societăți democratice reziliente în Republica Moldova, cu un mediu de informare sigur , proiectul va urma o abordare holistică, concentrându-și atenția asupra mass-media, în calitate de „câine de pază” al schimbărilor democratice, precum și asupra dialogului public deschis și a consumatorilor media. Astfel, proiectul crește capacitatea instituțiilor media de a produce, și a consumatorilor media de a accesa informații calitative și de încredere (obiectiv specific, OS) . Acest obiectiv specific va fi realizat prin următoarele activități:
Grupul 1:
Combină diverse activități pentru a spori capacitățile mass-media locale și pentru a le aduce în dialog cu principalii actori, cum ar fi autoritățile locale și societatea civilă, pentru a produce articole relevante și demne de încredere. Programul începe cu înființarea a două celule de comunicare în situații de criză (Crisis Communication Chapers - CCC) în regiunile selectate, fiecare formată din 12 membri (activitatea A1.1.1 ) și oferă un program de formare continuă pe diferite subiecte care sporește competențele și capacitatea de înțelegere a colaborării între membrii CCC (activitatea A1.1.2 ). Programul de formare include 4 module și se concentrează pe rolul mass-media în situații de criză; verificarea faptelor/producția și distribuirea de conținut; instruiri în domeniul mass-media și dezvoltare organizațională pentru CCC nou-înființate . Ca urmare, CCC vor produce conținut variat pe teme legate de criză pentru regiunile respective și pentru diverse grupuri țintă (activitatea A1.1.3 ). Învățarea de la egal la egal și stabilirea unor legături între o CCC existentă în Ungheni și inițiativele nou-înființate vor favoriza schimbul de bune practici și vor spori capacitatea CCC-urilor. În plus, implicarea Consiliului Audiovizualului (CA) în aceste evenimente prezintă un avantaj suplimentar. Aceasta va crea un mediu oportun pentru a facilita comunicarea menită să explice publicului abordarea AC și să educe mass-media locale în materie de autoreglementare (activitatea A1.1.4) .
Grupul 2 :
Se concentrează în jurul producției și diseminării de produse de educație mediatică și informațională (MIL). Activitățile includ consolidarea capacităților de elaborare de formate pentru personalul Teleradio-Moldova (TRM) (activitatea A1.2.1) și, ulterior, pilotarea și producerea unei serii de emisiuni TV MIL (activitatea A1.2.2) . În același timp, o serie de benzi desenate MIL vor fi conceptualizate în cadrul unor ateliere de design centrate pe om împreună cu tinerii, asigurând relevanța acestora (activitatea A1.2.3 ). Benzile desenate MIL produse vor fi prezentate în cadrul unui itinerar MIL care va ajunge la elevii din mai multe zone ale țării (activitatea A1.2.4.) .
Grupul 3:
Se bazează pe două activități principale: lucrătorii din domeniul mass-media vor dobândi cunoștințe și abilități pentru a se proteja pe ei și redacțiile lor în cadrul unui program de siguranță media 3D, cuprinzând siguranța psihologică, digitală și fizică . Pentru a îmbunătăți în mod viabil securitatea jurnaliștilor, redacțiile de știri participante vor primi pachete de securitate, inclusiv protecție fizică/digitală (activitatea A1.3.1. ). În cele din urmă, acțiunea urmărește înființarea unui serviciu de asistență continuă care să ofere sprijin psihologic pentru orice jurnalist , găzduit de Asociația Presei Independente (activitatea A1.3.2. ). Activitățile A1.3.1. și A1.3.2. pot fi promovate între ele pentru a ajunge la un număr mai mare de jurnaliști. Subiectele legate de amenințările online la adresa jurnaliștilor pot fi incluse în A1.2.1. și A1.2.2., creând astfel sinergii între grupuri și sensibilizând consumatorii de presă. Aceasta duce, la rândul său, la o valoare sporită a raportării corecte și la respingerea oricăror forme de cenzură sau de violență asupra jurnaliștilor.
Rezultatele proiectului:
Rezultatele proiectului sunt structurate pe trei grupe de produse principale, după cum urmează:
Rezultatul 1.1 : Mass-media și principalii actori locali sunt implicați într-un format de dialog inovator pentru a produce informații fiabile pentru comunitățile lor. Pentru a răspunde nevoilor de informare ale societății în timpul crizelor curente (energie, securitate, costurile de trai), mass-media locală și principalii actori din administrațiile publice locale (APL) și din societatea civilă vor forma comitete de comunicare în situații de criză (CCC). Acest format inovator de dialog are ca scop stabilirea unui canal de comunicare bidirecțional în cadrul comunităților, oferind cetățenilor răspunsuri fiabile la întrebări stringente într-un mod accesibil și ușor de înțeles. În plus, sprijinul financiar acordat altor mijloace de informare locale este esențial, deoarece bugetele de producție sporite le vor permite să creeze conținut suplimentar privind dificultățile actuale cu care se confruntă comunitățile locale.
Rezultatul 1.2: Este creat și distribuit conținut educațional MIL pentru detectarea dezinformării și atenuarea efectelor distructive asupra consumatorilor de media online . Pentru a susține consumatorii de media prin dezvoltarea gândirii critice și prin creșterea gradului de conștientizare a acestora față de pericolele inerente mass-mediei online, acțiunea propune producerea de conținut educațional MIL care se adresează publicului larg, cu accent pe grupurile vulnerabile - persoanele în vârstă și tinerii. Radiodifuzorul public TRM este sprijinit pentru a deveni un actor important în domeniul educației mediatice, utilizând un format educativ neexploatat, dar eficient, pentru a transmite mesaje MIL către un public larg, cu accent pe populațiile greu accesibile (persoanele în vârstă). În plus, DWA produce, în cadrul unei abordări participative, o serie de benzi desenate care vizează subiecte relevante pentru tineri, potrivite atât pentru mediile educaționale formale, cât și pentru cele non-formale și disponibile în limbile minorităților. Prin echiparea consumatorilor de media cu competențe MIL, rezultatul 1.2 consolidează, de asemenea, cererea acestora pentru jurnalism de calitate și informații fiabile și, prin urmare, sprijină rezultatul 1.1.
Rezultatul 1.3: Jurnaliștii și-au îmbunătățit capacitățile de prevenire și combatere a amenințărilor digitale, fizice și psihologice. Recunoscând ostilitatea tot mai mare față de jurnaliști și creșterea rapidă a pericolelor digitale, la care se adaugă epuizarea și stresul, rezultatul 1.3 sporește capacitățile mass-mediei naționale și locale de a preveni și de a se apăra împotriva atacurilor. Programul tridimensional (3D) privind siguranța mass-media abordează problemele menționate mai sus și se bazează pe o concepție holistică a siguranței personale - fizică, digitală și psihologică. O atenție specială va fi acordată subiectului sănătății mintale.
Identificatorul CRIS:
Identificatorul IATI:
Buget
Activity is Off Budget
Planificare
Data efectivă de începere:
01/02/2024
Data planificată de finalizare:
31/01/2026
Data efectivă de finalizare:
References
Localizare
Nivelul de implementare :
Național
Locația implementării:
Țară
Programe
Sectoare
Primary Sector
DAC 5 Sector Code
-
150 - GOVERNMENT AND CIVIL SOCIETY
-
151 - Government and civil society, general
-
15150 - Democratic participation and civil society
(30)
%
DAC 5 Sector Code
-
150 - GOVERNMENT AND CIVIL SOCIETY
-
151 - Government and civil society, general
-
15153 - Media and free flow of information
(70)
%
M&E
Activity Performance:
No data present for
Activity-Performance chart
Costul proiectului
Cost
621 052
EUR
Data semnării
30/11/2023
Finanțare
Angajamente Actuale
Actual
01/01/2024
341 242 EUR
Actual
01/01/2025
189 758 EUR
Actual
31/05/2026
58 999 EUR
Subtotal Actual Commitments:
589 999 EUR
Actual Disbursement:
Actual
24/01/2024
341 242 EUR
Recipient: Deutsche Welle as the Implementing Agency
Subtotal Actual Disbursement:
341 242 EUR
Undisbursed Balance:
248 757 EUR
Angajamente Actuale
Actual
11/04/2024
31 053 EUR
Subtotal Actual Commitments:
31 053 EUR
Undisbursed Balance:
31 053 EUR
Total Angajamente Actuale:
621 052 EUR
Total Actual Disbursements:
341 242 EUR
Undisbursed Balance:
279 810 EUR
Delivery rate:
54,95 %
Documente asociate
Contract de grant -
Contract NIDICI-THE-NEAR-2023-450-217_Moldova_signed_DW.pdf
Data semnării:
2/14/2024
Organizații implicate
Organizația finanțatoare
Ministerul Federal pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, Republica Federală Germania
Organizația implementatoare
AO „Asociația Presei Independente”
Organizația beneficiară
Informații de contact
GPI
Indicator 1
Does this project use the country results framework?
No
Indicator 6
Is this project on budget and subject to parliamentary scrutiny?
No
Indicator 9b
Does the project use national budget execution procedures?
No
Does the project use national financial reporting procedures?
Yes
Does the project use national auditing procedures?
No
Does the project use national procurement systems?
No
Support to Government Sector
Has this project been formally agreed upon (i.e. memorandum of understanding, project agreement, etc.) with a Government entity?
No