===== ERROR =====
Workspace where activity is displayed
Workspace Type
TEAM - Members can create new activities for the workspace but can also pull activities from other workpaces (computed).
MANAGEMENT - Members can view all of the Activities of the Team Workspaces that have been assigned as Child Workspaces.
COMPUTED - Members can view all activities assigned to a particular organisation denoted in the Funding or Related Organisations portion of the Activity Form.
How the activity is linked to the workspace
Consilierea Guvernului Republicii Moldova în reforma economică
Export To PDF Export to Word
Informații de finanțare  (EUR)
Total Angajamente Actuale:
9 536 129 EUR
Total Actual Disbursements:
6 324 864,18 EUR
Delivery rate:
66,33 %
Additional info
Activitate creată de:
AMP Member
Activitate creată la:
30/07/2022
Activitate actualizată ultima dată de:
AMP Activities Modifier
Activity updated on:
27/10/2023
Created in workspace:
Data entry WS - Team

Computation:
Yes
 
Requested activity version was not the latest version. Preview switched to showing the last version! This activity cannot be validated because there is no Workspace Manager.
Identificare
Denumirea proiectului: 
Consilierea Guvernului Republicii Moldova în reforma economică
AMP ID: 
87211958362

Status:  Finalizat
Objectives: 

Factorii de decizii publice promovează investiții ale sectorului privat care sunt relevante pentru angajarea forței de muncă.


Descrierea proiectului: 

Proiectul oferă servicii de consultanță pentru Cabinetul Primului-ministru și a agențiilor guvernamentale relevante care promovează investițiile, în special Comisia economie, buget și finanțe, Cancelaria de Stat, Ministerul Economiei și Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO). Consultanța politicii economice este amplasată, în primul rând, în capitala Chișinău, în timp ce promovarea locațiilor individuale de investiții include și alte regiuni ale țării, mai ales cele structural slabe. Consultanța oferită acoperă două domenii de acțiune: (1) Condițiile de investiții în țară sunt îmbunătățite, printre altele, prin elaborarea de măsuri pentru a depăși barierele administrative și tehnice pentru investiții și pentru simplificarea cerințelor față de investiții. Implicarea mediului de afaceri în elaborarea propunerilor de reformă joacă un rol central. (2) Serviciile în domeniul promovării investițiilor sunt consolidate, astfel că Guvernul Republicii Moldova oferă asistență bazată pe cerere pentru proiecte potențiale și actuale de investiții, care creează noi locuri de muncă. Aceste servicii includ, pe lângă furnizarea de materiale informative orientate spre cerere, și asistența individuală a companiilor investitoare.


Rezultatele proiectului: 

Obiectivul major al programului este de a crea noi locuri de muncă pentru economia Republicii Moldova, care vor contribui la rândul lor la sporirea bunăstării, a veniturilor din impozite și a ocupării forței de muncă. Proiectul va contribui la acest obiectiv major prin intermediul următoarei abordări:

 

1. Au fost adoptate modificări legislative sau decizii de guvern în corespundere cu principiile economiei sociale de piață:

În cadrul unei abordări în mai multe niveluri, proiectul urmărește obiectivul de a perfecta cadrul de reglementare și cel juridic pentru îmbunătățirea climatului investițional – acțiuni întreprinse în baza dialogului între actorii guvernamentali și sectorul privat.

 

2. Procese de coordonare între instituțiile de stat și sectorul economic privat au fost inițiate în vederea promovării activităților investiționale:

Propunerile de reformă, elaborate în rezultatul dialogului dintre sectorul public și cel privat, aduc o contribuție importantă la îmbunătățirea condițiilor investiționale. Barierele administrative și tehnice existente în procesul investițional urmează să fie reduse. Pentru aceasta, actorii din sectorul privat, sub forma asociațiilor de întreprinderi și de sector (de exemplu: Camera de Comerț și Industrie din Moldova, Asociația Europeană de Afaceri), sunt consolidați pentru a identifica necesitățile prioritare de acțiune pentru a îmbunătăți condițiile de investiții. Astfel vor fi elaborate propuneri de acțiuni pentru îmbunătățirea condițiilor investiționale și va fi întocmită o listă de priorități pentru reforme economico-politice în cele 5 sectoare ale economiei sau în sfere politice.

 

3. Companiile au beneficiat de serviciile oferite de Organizația de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exporturilor (MIEPO):

Activitățile proiectului sunt orientate spre furnizarea serviciilor de asistență la promovarea investițiilor în cooperare cu structurile de stat existente (MIEPO). În comun cu MIEPO se va asigura un suport pro-activ întreprinderilor cu capital străin, dar și naționale, care intenționează să investească în Republica Moldova. Aceste servicii includ și rezolvarea problemelor investitorilor deja existenți. Baza o va constitui însărcinările corespunzătoare din partea Primului-ministru. Pentru rezolvarea individuală a problemelor se va recurge la expertiza tehnică specifică sectorului și se vor iniția procese de dialog orientate spre soluții ai diferiților factori guvernamentali de decizie.

De asemenea, proiectul va oferi consultanță la pregătirea planurilor de dezvoltare a afacerilor pentru locații selectate și va iniția un schimb de experiență cu factorii de decizie responsabili din regiunile comparabile din Europa de Sud-Est. Pentru locații de afaceri selectate (de exemplu, parcuri industriale sau zone economice libere), în special în regiunile structural slabe, posibilitățile și condițiile pentru investiții preliminare în infrastructură vor fi testate (de exemplu, prin studii de fezabilitate sau planuri urbanistice). Astfel, vor fi create importante premise pentru instituirea companiilor în zonele țării defavorizate anterior.

Proiectul va asigura suport în menținerea și dezvoltarea sistemului informațional al MIEPO, orientat spre furnizarea informației necesare investitorilor potențiali (sectoarele, legislația si regulamentele cu privire la import/export, impozite, locații disponibile pentru proiecte investiționale, furnizorii de servicii, potențialul disponibil al forței de muncă).



Identificatorul CRIS: 

Identificatorul IATI: 

Buget
Activity is Off Budget


Planificare

Data efectivă de începere: 
01/03/2016

Data planificată de finalizare: 
30/06/2022

Data efectivă de finalizare: 
30/06/2022
References
Localizare
[Moldova] 100 %

Nivelul de implementare : Național

Locația implementării: Țară

Programe
Stratega naţională de dezvoltare „Moldova Europeană 2030”
[NDS “Moldova 2030”] %

Sectoare
Primary Sector
DAC 5 Sector Code - 250 - BUSINESS AND OTHER SERVICES - 25010 - Business support services and institutions (100) %

M&E
Activity Performance:
No data present for Activity-Performance chart

Costul proiectului
Cost 9 536 129   EUR
Data semnării 14/12/2015
Finanțare
Organization Name : Agentia Suedeza pentru Dezvoltare si Cooperare Internaționala
Organization Role : Finanțator
Type Of Assistance : Asistență tehnică
Instrumentul de finanțare : Grant
Angajamente Actuale
Actual 20/12/2017 425 340 EUR  
Actual 21/11/2018 1 810 789 EUR  
Subtotal Actual Commitments: 2 236 129 EUR    
Actual Disbursement:
Actual 31/12/2017 791,1 EUR  
Actual 31/12/2018 396 814,72 EUR  
Actual 31/12/2019 408 324,4 EUR  
Actual 31/12/2020 749 462,83 EUR  
Actual 31/05/2021 141 214,86 EUR  
Subtotal Actual Disbursement: 1 696 607,91 EUR    
Undisbursed Balance: 539 521,09 EUR    


Organization Name : Ministerul Federal pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, Republica Federală Germania
Organization Role : Finanțator
Type Of Assistance : Asistență tehnică
Instrumentul de finanțare : Grant
Angajamente Actuale
Actual 14/12/2015 2 800 000 EUR  
Actual 21/11/2018 2 500 000 EUR  
Actual 24/10/2019 950 000 EUR  
Actual 18/12/2020 1 050 000 EUR  
Subtotal Actual Commitments: 7 300 000 EUR    
Actual Disbursement:
Actual 31/12/2016 723 419,98 EUR  
Actual 31/12/2017 995 449,51 EUR  
Actual 31/12/2018 874 882,54 EUR  
Actual 31/12/2019 735 546,23 EUR  
Actual 31/12/2020 937 514,47 EUR  
Actual 31/05/2021 361 443,54 EUR  
Subtotal Actual Disbursement: 4 628 256,27 EUR    
Undisbursed Balance: 2 671 743,73 EUR    


 
Total Angajamente Actuale: 9 536 129 EUR    
Total Actual Disbursements: 6 324 864,18 EUR    
Undisbursed Balance: 3 211 264,82 EUR    
Delivery rate: 66,33 %   
Documente asociate
 BMZ Confirmare extindere  -   AA Aufstockung und LZ 2020_F7 2017.2182.8-002.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Acordul de implementare  -   Implementation_Agreement_1521434_reduced.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Acord de Implementare 10.2020  -   MEPA2020 Implementation agreement.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Extract Protocol of negotiations  -   Extract Proces-Verbal negocieri 2014 Dezv Econom.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Scrisoare de informare  -   Infoschreiben_17.2182.8-001.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Scrisoare e informare 10.2020  -   Infoletter 10.2020.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Acord de implementare  -   1911 Implementation agreement.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Schimb de note  -   2019_01_25_MO_Schimb de note MD-DE.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Schimb de note  -   Verbalnote Nr. 77_Mittelzusage 2019-2020.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

 Notă verbală  -   Traducerea Nota Verbala Nr. 86_05.2020.pdf
  Data semnării:  7/30/2022

Organizații implicate
Organizația finanțatoare
  • Agentia Suedeza pentru Dezvoltare si Cooperare Internaționala
  • Ministerul Federal pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, Republica Federală Germania

Organizația executoare
  • Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei

Organizația implementatoare
  • Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei

Organizația beneficiară
  • Cancelaria de Stat

Informații de contact
Donor funding contact information: 
Thomas Foerch - thomas.foerch@giz.de ;

Informații de contact ale Ministerului de ramură: 
Mariana Rotaru - mariana.rotaru@mf.gov.md - 26-26-87 ;

GPI